9 Faktor Islam Akan Menguasai Dunia!

9 Faktor Islam Akan Menguasai Dunia! Menguasai Dunia | Kita harus yakin bahawa masa depan adalah milik Islam. Islam diturunkan Allah SWT dan Dia sahajalah yang...

Daie yang terpesong

Kebanyakan daie dia bermula dari bawah… Dia bermula dengan dirinya ditarbiyah, bermula dengan mendapat input… Bermula dengan seorang yang sangat humble, yang sanggup tunduk...

Perasaan Itu Kadang-Kadang Plastik

Kadang-kadang ianya plastik. Perasaan itu. Ya, perasaan gembira itu. Kenapa ianya plastik? Ambil contoh seorang nelayan yang turun ke laut saban hari, yang selama ini berasa...

Cerpen: Aku Terima Lamaran Pemilik Tudung Labuh

Aku Terima Lamaran Pemilik Tudung Labuh Terima Lamaran | “Assalamualaikum umi.” Wajah ceria umi dilihat dalam alam maya dengan sayunya. Skype menjadi penghubung Hasanah dan ibunya yang berada...

Perubahan itu kadang-kadang mudah, yang payahnya…

Jika sebelum ini anak muda digesa untuk diubah berubah dan mengubah, kali ni nak tengok apa yang jadi payah bila dah berubah.Untuk berubah itu...

Countdown Akhirat

“Today I’m going to teach you about the anatomy of the lower limb.” terang Prof Lakhsmi dengan penuh semangat.“So, I need you to concentrate on...

Dulu Alergik,Sekarang Sayang

Tik tik..Tik tik.. Bunyi mesej masuk ” Salam.. InsyaAllah malam ni kita akan buat usrah macam biasa. Selain daripada selesaikan task yang abang bagi minggu lepas,...

” Ringelmann Effect ” Punca Daie Terus Tercicir Di Jalan Dakwah!

“Akh, anta free tak hujung minggu ni ?” “Hrmm..” Aaron termenung berfikir Kalau free, ana nak minta tolong anta jadi AJK Compass . Boleh? ”Tanya abang...

Terima kasih kerana buat hati ini terasa

Katy : woit,ko sengaja kan buat post camtu kat fb sebab nak kenakan aku kan? Perry : eh. mane ada.. tiba-tiba je rasa nak tulis kot....

Sindrom identiti Akh Jeykll dan Mr Hyde

“Ermm… aku rasa, aku dah tak da semangat lagi la nak sambung belajar … ” Aiman meluahkan kata “Aik ? Kau kenapa ni man ? ”...