Cinta Bukan Tujuan,Hanya Jalan

Cinta Bukan Tujuan,Hanya Jalan   Cinta bukan tujuan, tapi hanyalah jalan. Cinta itu bukan matlamat, tapi hanyalah alat..-Ustaz A.Ubadillah Alias Dia merenung dalam bait tinta yang ditangkap...

Cinta Kerana Dia

Cinta Kerana Dia Cinta Kerana Dia | Suatu hari, ketika sedang berbual dengan teman-teman, seorang teman menyatakan kesedihannya kerana semua lelaki yang diminatinya kini telah berpunya. “Kan best kalau...

Menjadi luar biasa

Menjadi luar biasa Menjadi luar biasa | Setiap dari sahabat itu ibarat kelopak-kelopak bunga yang gugur dalam sebuah taman bunga nan indah.Dan setiap kelopak-kelopak itu datangnya dari...

Khaulah Al Azwar: Semangat Kepada Kaum Lelaki

Khaulah al azwar | Para mujahid yang lain tertanya-tanya.Siapakah gerangan penunggang kuda itu.Gayanya penuh keberanian. Seolah-olah shahid itu merupakan satu tujuan yang pasti.Bahkan Khalid Al-Walid sendiri begitu terpegun dengan...
quranic generation

Quranic Generation or Girls’ Generation?

Quranic Generation or Girls’ Generation?   Quranic Generation | Baru baru ni tengok gambar orang kahwin kat fb…wow!!! Banyaknya hantaran! Dan bila bercakap pasal kahwin ni,...

Sweet 21 like Sir Hassan Al Banna!

Sweet 21 like Sir Hassan Al Banna!   Hassan Al Banna | “Man, cuba kau tengok mamat tu” “Style dohh..” “Kau tengok apa dia pakai” “Baju Paddini dengan seluar Levis tu kira...

Wahai Pemuda: Generasi kita sangat istimewa

Wahai Pemuda: Generasi kita sangat istimewa   Wahai Pemuda | Aku selalu dengar, kata-kata seperti… “Kita dah makan garam banyak mana sekalipun, orang-orang tua dah makan garam lebih banyak...

Perihal Jazakallahu Khayra

Perihal Jazakallahu Khayra   Perihal Jazakallahu Khayra | Alhamdulillah, dalam kehidupan harian kita, kita tak dapat lari sebenarnya daripada kebaikan orang ke atas kita. Tak kira lah...

Bila Lagi Akhi?

Bila Lagi Akhi?   Bila Lagi Akhi? | Suatu hari, Rasulullah saw bertemu dengan ‘Ukaf bin Wada’ah Al-Hilali. Baginda bertanyakan perihal ‘Ukaf yang belum bernikah. Baginda bersabda, “Apakah engkau...

Kenapa Kahwin Awal?

People ask me, why did I marry early (kahwin awal) ? At first, I myself didn’t realise its early. Look at my brothers and...