Daie Kedai Kopi

Daie Kedai Kopi Daie Kedai Kopi | Pernah tak pergi ke kedai kopi di kampung-kampung. Yang mana kat atas meja kedai tu ada nasi lemak, kat...

Dakwah yang Alien

Dakwah | Daie: “Korang kena baca hadith ifki ni” Mad’u: (Entah menatang apalah plak hadith ifki tu…. tau arr ko banyak ilmu, malas aku nk layan,...

Loser?

Loser? Loser? Bismillah. Kadang-kadang anda mungkin rasa loser dengan apa yang anda buat. Tidak kira dalam soal pelajaran, dakwah dan tarbiyyah, mahupun pencapaian-pencapaian anda di dalam bidang ko-kurikulum serta bidang-bidang...

Ukhuwah bukan hanya versi tarbiyah

Ukhuwah bukan hanya versi tarbiyah Ukhuwah | Selalu terjadi, dalam sibuk kita berukhuwah dengan ikhwah dan akhawat satu perjuangan, kita selalu sibuk, dengan liqo’ mingguan, liqo’...

Perubahan Itu Memang Payah – Hisham Mahir

 Perubahan Itu Payah | Siapa kata perubahan itu senang? Meh sini nak lempang biar bersepai gigi-gigi tu. (Garang tak?) Yet, kita tengok perubahan ‘Umar si pemisah haq...

Perubahan Itu Payah

Perubahan Itu Payah  Perubahan Itu Payah | Siapa kata perubahan itu senang? Meh sini nak lempang biar bersepai gigi-gigi tu. (Garang tak?) Yet, kita tengok perubahan ‘Umar si...

Percaya

Percaya Percaya | Suka untuk saya kongsikan hasil pembacaan buku yang begitu indah karyanya , ‘Dalam Dekapan Ukhuwah’ hasil Salim A.Fillah. ********** Asas utama dalam hidup berjamaah yang sekukuh...

9 Faktor Islam Akan Menguasai Dunia!

9 Faktor Islam Akan Menguasai Dunia! Menguasai Dunia | Kita harus yakin bahawa masa depan adalah milik Islam. Islam diturunkan Allah SWT dan Dia sahajalah yang...

Daie yang terpesong

Kebanyakan daie dia bermula dari bawah… Dia bermula dengan dirinya ditarbiyah, bermula dengan mendapat input… Bermula dengan seorang yang sangat humble, yang sanggup tunduk...

Perasaan Itu Kadang-Kadang Plastik

Kadang-kadang ianya plastik. Perasaan itu. Ya, perasaan gembira itu. Kenapa ianya plastik? Ambil contoh seorang nelayan yang turun ke laut saban hari, yang selama ini berasa...